Forum Forum RPG Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Wojowniki Kabuki v. 0.6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum RPG Strona Główna -> Profesje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bulny
Gość
PostWysłany: Pią 13:34, 16 Lut 2007 Powrót do góry






Wojownik Kabuki

„Macie może ochotę na zabawny pokaz. Szanowni państwo? Pozwólcie więc, że pokażę wam waszą zgubę!” – Kenji Hun - Wojownik Kabuki

Na początek wstęp w charakterze poznania bliżej mocy targających tą klasą:

Co to jest Yang i Yin? To więcej niż życie i śmierć, ciepło i zimno, światło i cień – te definicje są zbyt proste. Yang i Yin są energią, filozofią, ścieżkami duchowymi i jeszcze czymś więcej. Razem uosabiają kosmos – gdy przybywa jedno, drugiego musi ubyć.
Zacieniona strona gór, zima zapowiadająca wiosnę, zepsucie oznaczające nadejście nowego życia – Yin jest tym wszystkim, choć nie tylko tym. Jest chaosem.
Blask słonecznych promieni na tafli wody albo armia ostrzy liści trawy walcząca z kamieniem o dostęp do słońca – oto elementy Yang które jest prawem.

A teraz wstęp właściwy:

Klan smoka zawsze pojmował walkę w kategoriach sztuki – namiętnej, zmysłowej i pięknej. Nikt nie rozumie tego lepiej, niż Wojownik Kabuki, którego zręczność w posługiwaniu się orężem i iluzją znalazły odzwierciedlenie w estetyce śmierci. Wojownik Kabuki jest mistrzem w zwodzeniu wrogów, co sprawia że popełniają oni śmiertelne błędy. Walczy zazwyczaj stalowym ostrzem w bezpośrednim starciu, a na odległość używając swojej magii. Ządza walki Wojownika Kabuki nigdy nie zmniejsza jego ochoty na życie, a kuglarskie sztuczki są zawsze źródłem wielkiej uciechy chłopstwa.

Kabuki jest sztuką zachowywania równowagi, natomiast Wojownik Kabuki to żołnierz balansujący na skraju życia i śmierci, szybki i zwinny, nie do końca rozważny, ale i nie całkiem szalony. Niewielu ma ochotę stanąć z nim w walce twarzą w twarz – strach przed upokorzeniem jest być może nawet większy, niż lęk przed śmiercią.

Wojownikami Kabuki zostają najczęściej mnisi którym energia ki nie jest obca. Także wojownicy i tropiciele o czystym sercu mogą nim zostać. Zaklinacze są mile widziani ze względu na magię która w nich drzemie. Bardowie z kolei dzięki niebagatelnej umiejętności występów. Do klanu wstępują też Łotrzykowie, lecz nie są dobrze przyjmowani. Paladyni muszą postępować cały czas zgodnie ze swoim etosem więc ciężko im zostać Wojownikiem Kabuki, a Barbarzyńcy nie rozumieją potęgi sztuki. Druidzi i Kapłani nie są dostatecznie zwinni i skorzy do występowania przed publicznością. A czarodzieji i Pionów zakon traktuje jak obcych ze względu na to że ich zdolności są wyuczone na pamięć a nie płyną z serca.

Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Oto wymagania które postać musi spełnić by zostać przyjętym do zakonu.

Bazowa premia do ataku: +4
Umiejętności: Alchemia ranga 2, Występy (teatr) ranga 4, Upadanie ranga 4, Skakanie ranga 6, Blefowanie ranga 4
Atuty: Wirujący atak (i wszystko do niego potrzebne), Zmysł walki, Zogniskowanie broni (dowolna broń z listy biegłości Wojownika Kabuki)
Czary: Umiejętność rzucanie 1 poziomowych czarów wtajemniczeń
Specjalne:
-Żeby dostać się do zakonu trzeba należeć do klanu smoka i przypodobać się największemu mentorowi zakonu.
-Wojownik Kabuki musi być pomiędzy chaosem a prawem: charakter neutralny-nie zły
Umiejętności klasowe:
Alchemia, Blefowanie, Ciche poruszanie, Jeździectwo, Koncentracja, Pływanie, Profesja, Przebieranie, Równowaga, Rzemiosło, Skakanie, Ukrywanie, Upadanie, Wspinaczka, Występy, Wyzwalanie się.

Punkty na poziom: 4 + mod. z int.

Tabela 1-1: Wojownik Kabuki

Poziom______BPDA______Wytrw.______Ref.______Wola______Specjalne
__1__________+0__________+2_________+2_______+2________Magiczna charakteryzacja, Ulepszone finty w walce, Nieświadomy unik
__2__________+1__________+3_________+3_______+3________Skrzący proch, Uchylanie, Ukrywanie się na widoku____________________
__3__________+2__________+3_________+3_______+3________ Zogniskowanie yin/yang, Skok w chmury _____________________________
__4__________+3__________+4_________+4_______+4________Tarcza chi, powolny upadek____________________________________________
__5__________+3__________+4_________+4_______+4________Taniec Kabuki, Upokarzanie________________________________________
__6__________+4__________+5_________+5_______+5________Gwiezdny pył, Tysiąc twarzy
__7__________+5__________+5_________+5_______+5________Uderzenie yin/yang, Poprawione uchylanie________________________________
__8__________+6__________+6_________+6_______+6________Poprawiona magiczna charakteryzacja______________________________________
__9__________+6__________+6_________+6_______+6________Słoneczny pył
_10__________+7__________+7_________+7_______+7________Najwyższe yin/yang,

Specjalne: Wojownik Kabuki zdobywa dodatkowy atak każdą znaną sobie bronią tak jak Mnich w przypadku ataku bez broni.

Tabela 1-2: Magia Wojownika Kabuki

____________Czary znane_______Czary na dzień_____
Poziom____1___2___3___4______1___2___3___4____
__1_______1___0___0___0______2________________
__2_______1___0___0___0______3________________
__3_______2___1___0___0______3___0____________
__4_______2___1___0___0______4___1____________
__5_______3___1___0___0______4___2____________
__6_______3___2___1___0______5___3___0________
__7_______4___2___1___0______5___3___1________
__8_______4___3___2___1______6___4___2___0____
__9_______5___3___2___1______6___4___3___1____
_10_______5___4___3___2______7___5___4___2____

Tabela 1-3: Obrażenia bez broni, premie do KP i szybkość Wojownika Kabuki

Poziom____Obrażenia____Premia do KP____Szybkość____Specjalne
__1_________1k6__________+0_____________9m______Uderzenie ki +1, Grad ciosów
__2_________1k6__________+1_____________9m______________________________
__3_________1k6__________+1____________12m______________________________
__4_________1k8__________+2____________12m______Uderzenie ki +2___________
__5_________1k8__________+2____________12m______________________________
__6_________1k8__________+3____________15m______________________________
__7_________1k10_________+3____________15m______Uderzenie ki +3___________
__8_________1k10_________+4____________15m______________________________
__9_________1k10_________+4____________18m______________________________
_10_________1k12_________+5____________18m______Uderzenie ki +4___________

Specjalne: Prędkość i obrażenia małego Wojownika Kabuki – Tabela 3-12 w PG, Pierwsze 10 poziomów.

Specjalne: Jeśli Wojownik Kabuki posiada już poziomy w klasie mnich należy wtedy do celów obrażeń bez broni itp. traktować ją tak jakby dalej zdobywała poziomy Mnicha. Lecz otrzymuje ona premię do KP równą poziomowi podzielonemu na 4 a nie na 5.

[b]Właściwości klasowe:
[Whuh... Nareszcie koniec tabelek  - przyp. Autor]

Biegłość w broni i pancerzu: Wyszkolenie w broni Wojownika Kabuki jest podobne do tego jakie posiadają mnisi. Lecz są oni szkoleni nie tylko przez mnichów ale i przez samurajów oraz ulicę przez co są biegli w bardziej zaawansowanych i silniejszych broniach. Pełna lista broni obejmuje wszystkie bronie proste oraz: Miecz krótki, nadziak lekki, tłuk, miecz długi, nadziak ciężki, sejmitar, rapier, długa włócznia, gizarma, glewia, kosa, runka, wielki miecz, refleksyjny i zwykły łuk krótki, kukri, kama, nunchaku, singham, miecz półtoraroczny, łańcuch kolczasty, miecz dwuostrzowy. Wojownik Kabuki używający gradu ciosów może wykonać bronią trzymaną w ręku dwa ataki zamiast ataków bez broni. Wojownicy Kabuki nie noszą pancerzy za to nauczyli się wykorzystywać swoją nietypową charakteryzację i zachowanie do celów obronnych. Wojownik Kabuki otrzymuje premię do KP równą jego premii z charyzmy. Nie traci tej premii póki może wykonywać jakąś akcje. Wojownik Kabuki noszący pancerz traci niektóre swoje zdolności oraz premie do KP. Jeśli Wojownik Kabuki posiada poziomy w klasie mnich może on do KP dodawać zamiast premii z charyzmy, premię z mądrości.

Czary: Wojownik Kabuki rzuca czary na tych samych zasadach co zaklinacz. Ponad to od pierwszego poziomu zna czar kuglarstwo, światło, ańczące światła, widmowy odgłos które może rzucić liczbę razy równą jego premii z charyzmy.

Uderzenie ki: Zdolność opisana na stronie 44 w PG.

Grad ciosów: Wojownik Kabuki może używać zdolności grad ciosów. Może on również 2 ataki bez broni zamienić wtedy na dwa ataki trzymaną przez niego bronią każdego rozmiaru.

Magiczna charakteryzacja:Właśnie dzięki tej charakteryzacji Wojownik Kabuki otrzymuje premię z charyzmy do KP. Magiczną charakteryzację da się zmyć. Lecz jeśli zostanie ona zmyta Wojownik Kabuki traci wszystkie zdolności póki nie nałoży nowej. Koszt nowej wynosi 1000 sz.

Ulepszone finty w walce: Używanie fint w walce jest dla Wojownika Kabuki akcją darmową.

Nieświadomy unik: Zdolność opisana w PG na stronie 25. Na 1 poziomie otrzymuje premię ze Zręcznościu do KP, na 4 nie można zajść go z flanki, na 7 dostaje premię +1 przeciwko pułapkom a na 10 premia ta wzrasta do +2.

Skrzący proch: Wojownik Kabuki może raz dziennie na 3 poziomy stworzyć wybuchowy pył który potrafi oślepiać ofiary w promieniu 6m [flash – przyp. Autor]. Pył działa przez 1 rundę. Po zakończeniu działania każda ofiara dotknięta jego efektem otrzymuje karę -2 do każdego następnego ataku przez liczbę rund równą poziomowi w klasie wojownika. Udany rzut obronny na refleks ST 10 + Poziom Wojownika Kabuki + jego premia z charyzmy pozwala uniknąć efektu.

Uchylanie: Zdolność opisana w PG na stronie 43

Ukrywanie się na widoku: Zdolność opisana w PMP na stronie 36

Zogniskowanie yin/yang: Wojownik Kabuki na tym stopniu wtajemniczenia musi wybrać czy będzie podążał ścieżką yin czy yang. Wybiera on jedną z tych zdolności.
-Zogniskowanie yin: Ta zdolność pozwala dodać premię z charyzmy do obrażeń.
-Zogniskowanie yang: Ta zdolność pozwala Wojownikowi Kabuki podczas udanego ataku uleczyć swoje pw. Może on jednym atakiem uleczyć liczbę pw równą jego premii z charyzmy.
Obu tych zdolności można używać przez minutę/poziom/dzień.

Skok w chmury: Zdolność opisana na stronie 43 w podręczniku gracza.

Tarcza chi: Jeśli Wojownik Kabuki zadeklaruje w swojej rundzie że używa tej zdolności to przez rundę na poziom otrzymuje redukcję obrażeń równą: poziom postaci + jej premia z charyzmy/+3. Zdolności można użyć tyle razy dziennie ile wynosi premia z charyzmy. Podczas używania tej zdolności Wojownik Kabuki może wykonywać tylko akcje cząstkowe.

Powolny upadek: Wojownik Kabuki może używać tej zdolności tak jak mnich. Z tym że może zanegować 3m wysokości na poziom. A na 10 poziomie każdą wysokość.

Taniec Kabuki: Wirujący atak jest dla Wojownika Kabuki akcją standardową. Ponad to Wojownik Kabuki otrzymuje finezję w broni dla każdej broni która jest na liście biegłości tej klasy.

Upokarzanie: Wojownik Kabuki może użyć fintów w walce by upokorzyć przeciwnika przez co w następnej rundzie przeciwnik otrzymuje karę -2/poziom wojownika do ataku. Zdolności tej można użyć raz dziennie na poziom. Ofiara która została poddana działaniu tej zdolności staje się na nią odporna przez kolejny tydzień.

Gwiezdny pył: Zdolność ta usypia liczbę KW wrogów równą poziomowi Wojownika Kabuki x2 + jego premia z charyzmy. Ta zdolność może uśpić istoty z maks 1,5KW x poziom Wojownika Kabuki zaokrąglone w dół. Udany rzut obronny na wolę ST 10 + Poziom wojownika + jego premia z charyzmy pozwala uniknąć efektu czaru. Tej zdolności Wojownik Kabuki może użyć raz na 3 poziomy.

Tysiąc twarzy:Dzięki magicznej charakteryzacji Wojownik Kabuki posiada tą zdolność analogiczną do tej którą posiada druid.

Uderzenie yin/yang: Zdolność ta pozwala na wykonanie ataku z maksymalnymi niemagicznymi obrażeniami raz dziennie na poziom.
Chęć użycia zdolności trzeba zadeklarować przed wykonaniem rzutu na trafienie. Trafienia krytyczne nie podlegają jej działaniu.

Poprawione uchylanie: Zdolność opisana w PG na stronie 44.

Poprawiona magiczna charakteryzacja: Magiczna charakteryzacja pozwala teraz Wojownikowi Kabuki przechodzić przez magiczne bariery. Grubość tej bariery może wynosić maksymalnie 10cm/poziom.

Słoneczny pył: Wojownik Kabuki może raz dziennie użyć zdolności analogicznej do czaru bezbłędna teleportacja. Nie może on teleportować ze sobą żadnych przedmiotów nie licząc tego co znajduje się w jego ekwipunku.

Najwyższe yin/yang: Na tym poziomie Wojownik Kabuki musi już wybrać czy będzie podążał za chaosem czy prawem. Zdolność ta jest analogiczna do zdolności Idealne Ja mnicha. Charakter Wojownika Kabuki automatycznie staje się chaotyczny jeśli wybierze yin, lub praworządny jeśli wybierze yang.

Wojownik Kabuki noszący pancerz traci zdolności: Ulepszone finty w walce, Nieświadomy unik, Uchylanie, Ukrywanie się na widoku, Zogniskowanie yin/yang, Skok w chmury, Tarcza chi, Powolny upadek, Taniec Kabuki, Upokarzanie, Tysiąc twarzy, Uderzenie yin/yang, Poprawione uchylanie, Poprawiona magiczna charakteryzacja

Księga czarów:
Wojownik Kabuki zna wszystkie czary barda od poziomu 1 do 4.+
Poziom 1: Magiczny pocisk
To tyle...


Ostatnio zmieniony przez Bulny dnia Pią 22:16, 16 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Hunter
Administrator
PostWysłany: Pią 17:39, 16 Lut 2007 Powrót do góry


Dołączył: 03 Lut 2007

Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko :)

Klasa całkiem mi się podoba , ale uważam, że jest trochę zbyt silna.
Możeby tak dla równowagi usunąć czary ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bulny
Gość
PostWysłany: Pią 18:26, 16 Lut 2007 Powrót do góry






Czary zostają... Właśnie o to chodzi w tej klasie... Połączenie mnicha, czarodzieja i wojownika. Postaram się coś poprawić bo jak widać w temacie nie jest to jeszcze finalna wersja klasy.
Deemer
PostWysłany: Pią 18:38, 16 Lut 2007 Powrót do góry


Dołączył: 04 Lut 2007

Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Bardzo ciekawa klasa. Acz za mocna. Takie uwagi mam:
Cytat:
Skrzący proch: Wojownik Kabuki może raz dziennie na 3 poziomy stworzyć wybuchowy pył który potrafi oślepiać ofiary w promieniu 6m [flash – przyp. Autor]. Pył działa przez 1 rundę. Po zakończeniu działania każda ofiara dotknięta jego efektem otrzymuje karę -2 do każdego następnego ataku przez liczbę rund równą poziomowi w klasie wojownika. Udany rzut obronny na refleks ST 10 + Poziom Wojownika Kabuki + jego premia z charyzmy pozwala uniknąć efektu.

Tutaj nie jest wspomniane ile czasu używa się prochu. Ja proponuję, by była to akcja będąca odpowiednikiem ruchu (choć, żeby go mechanicznie wyrównać powinna być całorundowa, ale to nierealne).
Cytat:
Upokarzanie: Wojownik Kabuki może użyć fintów w walce by upokorzyć przeciwnika przez co w następnej rundzie przeciwnik otrzymuje karę -2/poziom wojownika do ataku. Zdolności tej można użyć raz dziennie na poziom.

Za mocne. Dodać ograniczenie, że działą tylko raz w walce z konkretnym przeciwnikiem.
Cytat:

Uderzenie yin/yang: Zdolność ta pozwala na wykonanie ataku z maksymalnymi niemagicznymi obrażeniami raz dziennie na poziom.

Za mocne znów. Wrzuć ograniczenie, że w przypadku trafienia krytycznego nie działa. Ponadto trzeba zadeklarować przed wykonaniem ataku.

Ponadto zabrałbym mu pare umiejętności, bo jest w tej chwili potężny. Ale zrobiony bardzo ciekawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bulny
Gość
PostWysłany: Pią 22:16, 16 Lut 2007 Powrót do góry






Deemer napisał:
Tutaj nie jest wspomniane ile czasu używa się prochu.


Wystarczy użyć PG i zobaczyć ile czasu zajmuje atak bronią rzucaną.

Wprowadziłem sugerowane poprawki
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum RPG Strona Główna -> Profesje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare